Grafica avansata

Anul IV, specializarea A, semestrul II, cod curs S, pachet 2A2, disciplina 4

Numar ore: curs 2 ore/saptamâna, laborator 2 ore/saptamâna
Titular curs: Sl. dr. ing. Daniel-Marian Merezeanu
Titular laborator: Sl. dr. ing. Daniel-Marian Merezeanu
Numar puncte de credit:

Modalitatea de apreciere si notare:

    Activitatea la laborator si teme de casa - 6 puncte, examinarea finala (lucrare scrisa) - 4 puncte. Pentru promovare este necesara obtinerea a 50% din punctajul asociat laboratorului si a 50% din punctajul maxim total

Obiective curs:

    Prezentarea notiunilor de baza privind sinteza imaginilor grafice si a modului de dezvoltare de aplicatii grafice folosind biblioteca OpenGL. Portabilitate si standarde grafice. Proceduri de modelare si vizualizare. Prezentarea unor metode de modelare si redare a suprafetelor tridimensionale si a solidelor. Prezentarea unor metode si algoritmi de sinteza a imaginilor fotorealiste. Transformari grafice 2D si 3D. Tehnologii si echipamente pentru realitatea virtuala si reconstituiri grafice virtuale. Prelucrari tridimensionale neimersive prin digitizare.

Obiective laborator:

    Orele de laborator au drept scop fixarea notiunilor prezentate la curs. Structura orelor de laborator cuprinde studiul unui breviar teoretic si lucrul cu studentii pe calculator pentru implementarea de aplicatii folosind in principal limbajul C si biblioteca OpenGL, sub sistemul de operare Windows. Se au in vedere urmatoarele directii principale: modelarea si vizualizarea suprafetelor, proceduri de constructie a obiectelor poligonale si proceduri de afisare a scenei si realizarea animatiei.

Continut curs:

  • Redarea obiectelor poligonale
  • Modelarea si sinteza texturilor: modelare, mapare bilaterala, proiectie inversata; maparea poligoanelor
  • Modelare geometrica si CAD: curbe B-spline; suprafete de forma libera
  • Meshuri: definirea si generarea meshurilor; simplificarea si compresia meshurilor; modelare multirezolutie
  • Ray Tracing (prelucrari fotorealiste)
  • Radiozitate
  • Interactiuni in realitatea virtuala: interfete specifice; orientarea si pozitionarea obiectelor 3D
  • Animatie: controlul miscarii; curbe de viteza, parametrizarea orientarii; animatia structurilors articulate

Continut laborator:

  • Modelarea obiectelor rigide si non-rigide, vizualizare poligonala
  • Interactiuni suprafata-lumina; iluminari si umbre
  • Prelucrari fotorealiste (algoritmul ray tracing)
  • Arhitecturi si limbaje grafice
  • Probleme de eficienta si complexitate in algoritmi de reconstituire grafica
  • Tehnici de animatie (pozitie, viteza sau orientare).

Observatie:

    Activitatea de laborator presupune participarea la ore si realizarea unor teme de casa (aplicatii software) pentru subiectele discutate. Temele trebuie predate la datele stabilite de cadrul didactic indrumator.

Bibliografie:

  • Moldoveanu, F., Racovita, Z.,Hera, G., Petrescu, S., Zaharia, M., Grafica pe calculator, Editura Teora, Bucuresti, 1996
  • Samuel R. Buss, 3-D Computer Graphics - A Mathematical Introduction with OpenGL, Cambridge University Press, 2003
  • Neider, J., Davis, T., Woo, M., OpenGL Programming Guide, Addison-Wesley, Menlo Park, 1993
  • OpenGL Architecture Rewiew Board, OpenGL Reference Manual, Addison-Wesley, Menlo Park, 1993
  • www.opengl.org, biblioteca OpenGL - documentatie Internet.
Choosing the best web hosting some times could be difficulty if you dont know what to look for. Read hosting reviews and if you may like we highly recommend using green hosting servers.
Free Joomla Templates designed by Joomla Hosting