Interfete grafice cu utilizatorul

Anul IV, specializarea A, semestrul I, cod curs S, pachet 2A3, disciplina 2

Numar ore: curs 2 ore/saptamâna, laborator 2 ore/saptamâna
Titular curs: Prof. dr. ing.Andrei Hossu
Titular laborator: Prof. dr. ing.Andrei Hossu
Numar puncte de credit:

Modalitatea de apreciere si notare:

    Activitatea la laborator si teme de casa - 8 puncte, examinarea finala (lucrare scrisa) - 2 puncte. Pentru promovare este necesara obtinerea a 50% din punctajul asociat laboratorului si a 50% din punctajul maxim total.

Obiective curs:

    Prezentarea aspectelor functionale si arhitecturale ale modulelor de de tip interfata cu utilizatorul. Descrierea facilitatilor oferite de sistemul de operare Windows in constructia de aplicatii cu interfata cu utilizatorul. Prezentarea principiilor de proiectare si dezvoltare a programelor cu interfata cu utilizatorul. Formarea capacitatii de a crea aplicatii software care sa foloseasca mecanismele oferite de sistemul de operare Windows.

Obiective laborator:

    Orele de laborator au drept scop utilizarea notiunilor prezentate la curs in vederea dezvoltarii unor aplicatii de tip interfata cu utilizatorul. Orele de laborator au ca suport un document continand descrierea componentelor de interfatare cu utilizatorul de utilizat si testat, si a unor aplicatii software cu rol de schelet, urmata de lucrul cu studentii pe calculator pentru implementarea de aplicatii cu ajutorul limbajului C, (API) pentru Windows.

Continut curs:

  • Definitii si concepte ale interfatarii cu utilizatorul
  • Aspecte arhitecurale ale modulelor de interfata cu utilizatorul
  • Aspecte structurale ale tastaturii
  • Aspecte structurale ale interfetelor de afisare
  • Aspecte structurale ale intefetelor de tip pointing-device (mouse, light pen)
  • Sistemul de operare Windows - caracteristici de utilizator si caracteristici de programator (comparativ cu sistemul de operare DOS)
  • Prezentarea structurii de aplicatie minimala Windows (dezvoltata in API). Aplicatii conduse pe evenimente (message-driven)
  • Desenarea textelor, Scroll bar-uri
  • Tastatura, Mesaje de tastatura
  • Componentele de Timer. Ferestre de control. Programarea independenta de periferic - conceptele GDI (Graphic Device Interface)

Continut laborator:

  • Mediul de desvoltare de aplicatii Visual C++, Primul proiect Visual C++
  • Primul program Windows
  • Programarea independenta de periferic - introducere in GDI
  • Aplicatie Windows care utilizeaza Scroll bar-uri
  • Tastatura (coduri virtuale de tasta, procesarea mesajelor de tastatura)
  • Mouse-ul (aplicatii care utilizeaza ferestre copil pentru hit-testing, capturarea mouse-ului de catre fereastra)
  • Timer-ul (elemente fundamentale de tratatrea timer-ului, aplicatii care utilizeaza timer-ul)
  • Ferestre de control in Windows si GDI.

Observatie:

    Activitatea de laborator implica participarea la ore si realizarea unor teme de casa (aplicatii software) alese de studenti dintr-o colectie de aplicatii posibile. Temele sunt pe echipe si trebuie predate, in forma scrisa, la datele stabilite de cadrul didactic indrumator.

Bibliografie:

  • Chandle D, Fotsch M. - Windows 200 Graphics API Black Book, Paraglyph Publishing, 2002.
  • Eckel B - Using C++, Osborne McGraw-Hill, 1989
  • Petzold C.- Programming Windows, MICROSOFT Press, 5tf edition, 1998.
Choosing the best web hosting some times could be difficulty if you dont know what to look for. Read hosting reviews and if you may like we highly recommend using green hosting servers.
Free Joomla Templates designed by Joomla Hosting